Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení ekonomické výkonnosti podniku
Páleníková, Tereza ; Hanušová, Helena (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení ekonomické výkonnosti podniku MR STEEL GROUP, s.r.o., na základě analýz účetních výkazů za sledované období 2012 – 2016. Ke zjištění ekonomické výkonnosti podniku jsem si vybrala finanční analýzu. Práce obsahuje textovou část a vypracovanou analytickou část, ve které je také představena společnost a návrhy na její zlepšení ekonomické situace. Dále srovnání s konkurentem obdobné velikosti.
Hodnocení ekonomické výkonnosti podniku
Páleníková, Tereza ; Hanušová, Helena (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení ekonomické výkonnosti podniku MR STEEL GROUP, s.r.o., na základě analýz účetních výkazů za sledované období 2012 – 2016. Ke zjištění ekonomické výkonnosti podniku jsem si vybrala finanční analýzu. Práce obsahuje textovou část a vypracovanou analytickou část, ve které je také představena společnost a návrhy na její zlepšení ekonomické situace. Dále srovnání s konkurentem obdobné velikosti.
Optimalizace systému řízení reverzní logistiky odpadů
VALTA, Tomáš
Podstatou a cílem tvorby této diplomové práce byla optimalizace systému řízení reverzní logistiky odpadů v rámci působení podniku FAST Kovošrot, s. r. o., jakožto poskytovatele služeb v rámci nakládání s odpady. Jedná se o společnost zabývající se výkupem, zpracováním a následným prodejem kovového odpadu převážně na území Jihočeského kraje a Vysočiny. Je tedy zřejmé, že reverzní logistika je hlavní náplní takřka veškerých činností firmy. V rámci zkoumání zpětných logistických toků zvoleného podniku bylo získáno potřebné množství informací a dat pro následný návrh optimalizace systému. Veškeré údaje byly získávány prostřednictvím řízených rozhovorů, přímého zúčastněného pozorování a studiem přístupných vnitropodnikových výkazů. Na základě takto vytvořených podkladů byla vyčleněná oblast výměny dat jako oblast s možným potenciálem k zefektivnění celkového procesu a zavedení systému elektronické komunikace. Následovalo důkladné studium současného systému fungování komunikace mezi podnikem a jeho obchodními partnery, pomocí kterého byla utříděna jednotlivá data a hodnoty. Bylo zjištěno, že společnost využívá klasickou výměnu dat, typu faktur a objednávek, to znamená jejich přijímání a rozesílání v papírové podobě, čímž jí vznikají jednotlivé náklady na poštovné, tisk a další, jak bylo rozvedeno v praktické části práce. V současnosti se již jedná o poměrně zastaralý a neefektivní systém, který by bylo v rámci vynakládaných nákladů vhodné inovovat. Jako optimalizace byl navržen systém elektronické komunikace EDI, který se po správné implementaci vyznačuje celou řadou výhod pro obě zúčastněné strany v rámci výměny dat, tedy samotnou společnost, ale i její obchodní partnery. Jistou překážkou v zavedení systému mohou být počáteční náklady, které je nezbytné vynaložit pro kvalitní a přesnou implementaci. Ty se však podniku po určitém období fungování tohoto druhu výměny dat vrátí zpět. Na základě propočtů získaných dat plyne částka celkových ročních úspor v případě efektivního zavedení systému EDI 115 800 Kč. V procentním vyjádření se jedná o roční úsporu ve výši 21,5 % v porovnání s klasickou papírovou výměnou dokumentů, kterou společnost v současnosti využívá. Jako další oblast s možným potenciálem pro zlepšení z hlediska fungování logistických technologií bylo zvoleno označování kontejnerů prostřednictvím RFID. Implementace této metody by si vyžádala počáteční investice v přibližné výši stanovené na 660 000 Kč, ale znamenala by pro podnik značné zefektivnění evidence a vychystávání objednávek, na základě čehož by mohla firma dosáhnout průměrných ročních úspor 287 871 Kč. Třetí navrhovanou variantou pro zlepšení fungování reverzní logistiky společnosti je modifikace stávajících kontejnerů, které by byly vybaveny ultrazvukovými čidly pro snímání naplnění jejich kapacity. Celkové náklady na nákup a následnou instalaci senzorů do všech kontejnerů typu ABROLL byly stanoveny na 378 000 Kč. Bylo zjištěno, že průměrné roční náklady na svoz jednotlivých kontejnerů v případě provozovny v Milevsku činí 1 368 000 Kč. Pokud by došlo k nainstalování speciálních senzorů, klesly by tyto náklady zhruba o 342 000 Kč ročně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.